customer always right!
yoooolah tu. sakit jiwa je dgn 1 customer ni. mmg la dia bg kita bisness, tp kdg2 melampau plak. byk songeh. tak paham betul.
aritu dah close deal around RM180k. lepas sign surat setuju terima, dia mintak item **** 10unit. kami bg FOC.
then dia tak puas hati dgn kami punya performace bond. nak 3 thun plak. aritu agreed 1 yr is enough. la ni nk kami dptkan 3yrs plak. igt senang ke? kami bleh kene penalty dgn bank tau!
lepas bond dah setel, dia mintak item lain plak. yg 10unit tu cuma RM200 bleh la kami bg free. ni mintak additional item ada la dlm 7 unit je kot. tp each item mau RM400 - RM500. tu pun nak free??
bila kami kata tak dpat, dia masam2 muka.
skarang tgh tunggu delivery, kitorang igt dia dah okay la. mana tau td dia mintak emboss @ engrave @ ukiran kat item-item tu. tau tak mende ni ada charged? mintak free plak tu! tampal tak nak, nak ukir jugak!
mmg cmni ke karenah customer? 1-2 isu tu mungkin la bleh terima. ni dah berkotak-kotak isu nih. dari ikhlas kerja, terus dpt saham ngumpat je kang. tak mau la!
No comments:
Post a Comment