Monday, June 4, 2012

Rezeki


Dengan Nama ALLAH Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani,


It's 12 in the morning and I'm still not sleeping.. with my hubby sitting next to me doing his never-ending-work and here we are di kampung Penaga! hooooyeh! Esok Isnin err.. basically it's Monday already - and we're still in the holiday mood? NO! NO!

Bercakap tentang rezeki.

Rasanya bila cakap pasal rezeki - semua akan tertumpu pada perut. Huahuhauhauha.. Ada orang rezekinya di perut, ada yang di poket, ada yang tersirat pada zahir, yada yada yada. Aku? No to all. Hahah.. gelak pada mulut, nangis pada hati. pedih woo. nangis skarang jugak!

Serous mode:
For some couple (husband & wife), rezeki yang paling bermakna adalah kehadiran cahaya mata. Nikah tak sampan sebulan, Allah dah kurniakan rezeki berupa cahaya mata. Apabila si isteri di sahkan mengandung. Subhanallah.. hanya Allah yang mengetahui perasaan itu.

But for some (hint! hint!), walaupun usia perkahwinan dah nak masuk 7 bulan, dan masih belum ada tanda-tanda si isteri akan mengandung, si isteri telah mengalami masalah perasaan sensitif giler babas. Bila tau ada pasangan lain baru kawin dah mengandung, mula la si isteri sedih. Tacing tacing. Sikit sikit tacing. Benci tau! 

Dan menambah ke"tacing"ngan itu, bila ada pasangan lain post di wall fb masing-masing, gambar dibawah:


Seriously i can't take it. Luluh giler tengok berita ni. Bukan la tak happy untuk diorang, i ammm happy for them, but i guess - this kind of news, it's not for you to share. Aku sangat sedih. Azura, control yourself, cik abang kat sebelah je tu.. 

Aku rasa - bukan untuk aku je, untuk pasangan lain yang dah kawin bertahun-tahun lamanya, mereka akan rasa sedih sebab mereka masih belum ada peluang untuk merasasai pengalaman mengandung. Let me share something with you:

click to enlarge 

Ada support group for those yang trying to conceive. Aku yang awalnya "kebal" dengan soalan "berisi", "baby", "mengandung" ni.. in the end, cair jugak. Berayaq gak mata aku lepas tu. In fact, baru je beberapa hari lepas aku nangis bila tau sepupu aku pregnant after 2 months of marriage. Aku happy untuk dia, saaaangat sangat. Lagipun dia lebih memerlukan berbanding aku. HUwaaaaaaaaaa nangis lagi.. Rezeki ni Allah beri kepada dia dan suami dulu. Tapi, dalam-dalam aku happy, aku sedih untuk diri aku sendiri. Sedih untuk suami. huaaaaaaaaa nak nangis. Tahniah untuk puan ipah. Ni pun mak mertua aku habaq mai. Ceh! Bahasa utaqa noo..

Happy mode:
Rezeki untuk sepupu aku apabila dia ditawarkan untuk menyambung pengajian dalam pergigian di Jordan - if im not mistaken la. Tapi foundation kat UniKL setahun - kot jugak. Tak sure lah. Tahniah la Yong oi! Mesti dia happy. duhh! haruslah hepi! 


Ok, its nearly 1am now. Good night all.



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...