Monday, December 14, 2009

SMS - shortform yg diguna remaja zaman sekarang

Memandangkan aku bukan lg tergolong dalam golongan remaja, maka agak sukar utkku fahami shortform yg kebanyakan remaja guna.

#1
Salam kak ct. Slamat hari raya.. -anis
Anis umi salmah ke? Aku tak ucap slamat raya balik, tp tanya dl anis mana. kut-kutla sepupu aku yg anak umi salmah tu..
Tak ah. anis xxx, adik xxx
Ooo. slamat ari raya. Raya katne tu
kat umah jer. ngah peww teww? aaaaaa?? apa mende dia tanya ni? (tengah buat apa tu)
kat spore. raya umah akak kak ct
spore? peww teww? hahah. dia plak tak paham. (singapore)
singapura..


#2
Kak zura, np ad tlis kat bod sp2 nk blaja sn mesti ada diploma yg setaraf. apa mksd 2? nih satu lagi sms dari adik KBM yg sukar utk difahami. (kenapa ada tulis kat board nak belajar sini mesti ada diploma yg setaraf. apa maksud tu?)
senang citer, aku time tu tgh kat opis, call je dia ni. makin byk sms dia, mghabiskan kredit je sbb aku bkn bagi dia paham, sebaliknye aku dok tanya 'np' tu apa, 'ad' tu apa. haha

#3
zura, kduri kwin ak ni ko dtg eh. ni 1 lg sms yg aku taktau sapa nyer sbb no aku tak save la kot. tp kompem kawan akunyer sbb ada nama aku. masalahnye..
ko ni sapa?
kak haiza ler. smp ati ko x smpn no ak (sampai hati kau tak simpan nombor akak)..opps! ingat ke "ak" tu aku, rupenyer.."akak". hahah

SMS makes it so short until u cant even recognize which is which. sigh~

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...