Thursday, December 17, 2009

A book, a day

Salam~

Minat membaca? sama lah kita. OK. aku nak share buku yang aku suka baca. Oranga selalu kata perempuan ni suka baca buku novel.. betul. tapi, tak bermakna buku lain dia tak baca.

Buku yang aku suka baca, tulisan HLovate. and yes, it's a novel. sebenarnya buku tulisan HLovate ni banyak nilai-nilai keislaman. Dalam sibuk mencari harta, dalam sibuk menghadiri kuliah di siang hari, malam hari sepatutnya diisi dengan sesuatu yang lebih berharga. Buku HLovate ni saya beli secara online di Jemari Seni Publishing.




Buku ke dua yang saya sedang tunggu penghantarannya adalah Jaja & Din. haha. tajuk pun macam tak boleh blah jek. melalui sipnopsis nye, menunjukkan si Jaja, meminta orang tua dia menyunting Din, si ustaz. takut terlepas gamaknya.



Kira moral of the story, untuk sesiapa kat luar tu, tak kira lah lelaki mahupun perempuan, kalau dah suka, sunting saja lah. tak payah nak bercinta bagai. Tengok dulu ciri-ciri lelaki @ wanita pilihan. Mampu bersama-sama bina mahligai syurga? Jadi, sila-sila lah sunting secepat mungkin. Tapi kalau ada ciri-ciri heret kita dan isi rumah ke neraka.. lupakan saje. Tak guna.

Satu lagi buku yang saya suka nak kongsi, tulisan Ustaz Hasrizal @ Saifulislam. Tajuk nya, Aku Terima Nikahnya. It's not novel, but articles collected from his website.



Happy reading!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...