Wednesday, December 9, 2009

..akak dah ada yang punya?

weeks ago, saya ada ada sertai program untuk pelajar-pelajar unisel dimana pada waktu itu, saya adalah salah seorang fasi bersama-sama 5-6 ikhwah & akhawat KRJ.

saya memang kenal dengan fasi-fasi akhawat tersebut sebab dah berjumpa sebelum ni walaupun kenal dari jauh je. sedang peserta berehat & makan (sementara menunggu waktu zohor) di dewan bawah, saya dah fasi akhawat yang lain ambil kesempatan berehat di dewan program di tingkat atas. dan tiba-tiba disapa Mia.

"kak, saya nak tanya sikit boleh?" Mia mencuit lengan saya
saya angkat kening aje lah. haha.. tanya aje la kan.
"akak dah berpunya ke?" haaa. soalan standard yang sering diajukan kepada fasi-fasi yang dah habis belajar.
"uish..direct sungguh. kenapa tanya macam tu?"
"tak de la.. tadi ada sorang fasi ikhwah ni mintak saya tanyakan kat akak.. tu yang saya tanya ni." terang Mia. Wahh. macam tu plak.
"Suruh aje la ikhwah tu masuk BM" jawab saya tanpa menjawab soalan. BM atau dalam kata lain, Bait Muslim ni agak bagus juga untuk sesiapa yang sedang mencari jodoh. tapi, BM sekadar menjadi orang tengah yang cuba menyuaipadankan ciri-ciri seperti yang ditetapkan.
"BM ni susah sikit la kak. Lambat sikit proses dia. Lagi-lagi nak match kan pasangan tu ikut ciri-ciri yang ada."
"Ikhwah je banyak songeh. Ciri-ciri pun kemain lagi. Nak yang comel la, yang putih la, yang berisi sikit tak nak la. Mengada-ngada. " sambung Mia. hahah. betul la kata Mia tu. tapi bukan semua la. Mostly yes, they did.
"Akak nak kenal ke?"
"Suruh dia isi BM je" jawab saya. kira menjawab soalan ke tu? boleh la tu..

Proses untuk BM ni pun agak lama, bergantung juga pada ciri-ciri yang ditetapkan oleh ikhwah & akhawat. Anyone interested? tak payah lah sampai ciri-ciri nak iras-iras Johny Deep la, David Beckham la. ye? Lawati BM di sini: BM

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...