Monday, December 28, 2015

Review : Supplement Untuk Wanita Mengandung

Assalamualaikum,

Saja nak sharing supplement atau makanan tambahan untuk wanita mengandung.

Kenapa perlu supplement? Sebab supplement ni sangat-sangat membantu wanita mengandung. Yelah.. time mengandung la itu tak boleh makan, ini tak boleh makan. HB low lah. Tekanan darah rendah lah. Macam-macam. 

Nak-nak pulak yang underweight macam aku.. supplement ni sangat membantu untuk seimbangkan berat badan dan ketinggian kita. TAPI kene ikut cara makan yang betul la kan. Jangan kejap makan, kejap tak makan. Malas-malas tak membantu ye.

Shaklee yang aku amik adalah set ibu mengandung, kecuali ESP tu. ESP tu soya kan. Aku tak berapa jalan sangat dengan soya. So aku tak amik la ESP. Aku amik set ni :

B-Complex: RM55 = 120 biji
Vita-C Plus: RM94 = 180 biji
Ostematrix: RM63 = 120 biji 
Vitalea : RM90 = 120 biji
Omega Guard : RM136 = 90 biji

Harga tak termasuk pengeposan. Harga ikut siapa seller korang kot.

Ini set yang aku bawak gi opis. Lagi 2 botol tertinggal kat rumah.


Makan kasik habis setiap botol ye. Takmo malas-malas. Beratus beli supplement tak sayang kat duit ke? (mood membebel)

Kenapa share Shaklee ni? Aku meniaga ke?
Oh tidak. Aku pun beli kat orang.

Bila start makan supplement? Setelah 13 minggu mengandung.
Tapi ni aku la. Aku beli lepas dah 12 minggu. Saja nak tunggu kandungan stabil. Insyaallah mudah-mudahan Allah permudahkan.

Kenapa nak share pasal Shaklee?
Sebab ramai yang tengok anak sulung kami - Adhwa, dan pastu tanya

"Akak makan apa masa mengandung? Cerah, gebu, montel, tough betul tengok baby akak ni.."

So aku share la rahsia. Rahsia la sangat!

Selain mengamalkan pemakanan yang sihat, dan rajin stock up susu dutch lady 1liter banyak-banyak dalam peti ais, Shaklee ni antara yang membantu.

Ohh ye.. dulu laki aku rajin ajak aku gi jogging. Hujung minggu je mesti jogging. Tapi bila mengandung, dia je la jogging 2 round kat Tasik Permaisuri tu. Aku jalan 1 round je pastu tunggu dia habis jogging.

AMARAN : Ini bukan tips untuk elak jaundice / demam kuning ye.


Oh ini aku share gambar Adhwa. 

Berketak-ketak tangan dia. Masa ni dia baru 7-8 bulan kalau tak silap. Dia pakai gaun sepupu dia yang umur 4 tahun.

Masa umur 6 bulan. Berat 8kg.




Ok. Itulah sharing saya buat masa ini.

Amalkan gaya hidup yang sihat :)


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...