Tuesday, March 9, 2010

spending my Annual Leaves in HUKM -part I

tahun sudah (2009), berat badan aku turun mendadak. pasal apa yek? tapi masa tu memang berdepan dengan beberapa masalah. emosi tak stabil - terus menyebabkan takde selera makan. mungkin jgk time tu office hour adalah ikut australian working hours. keluar rumah seawal 6 pagi. dah balik jam 4 ptg. bergantung kpd matahari. wahhh.

keje pkul 6 pagi. agak-agak lunch pkul brapa? ha.. 9.30 dah lunch. cafe tu plak 9.30 baru nak on lampu.. boleh nak kata time keje pkul 6 tu, tiap-tiap lunch hour aku makan telur setengah masak. tak pun, roti bakar.

seawal 5.30 pagi aku dah bersiap untuk pergi kerja. azan subuh pun tak lagi tau!

berdepan plak isu-isu yg agak menyenakkan perut, asal makan je, tak lama pastu, terpaksa muntahkan semula apa yg aku telan. end of the day, aku macam jadi depress jek. time tu lak byk office-mate aku yg mula benti keje sebab tak tahan dgn pengurusan kami yg agak banyak 'songeh'.

bertambah lah episod depress aku. dengan customer yg kata aku bagi wrong instruction la.. yg takmo bayar service la. yg komplen MYOB sengaja nak caj depa lebih la..

waduhhh.. tertekan.

luckily, we are all covered with XX insurance - 1 Yr = RM1000. agak byk. sempatla jgk aku guna kad insurance tu utk medical aku sepanjang aku kene ulang-alik kat hukm.

alamak bos dtg.

bersambung

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...