Tuesday, January 12, 2010

..pilihan ku

Sebenarnya sebelum aku bersahabat dgn dia, aku dah bg hint awal2 kat parents yg aku dah ada pilihan hati. bukan apa, takut nanti depa risau.

umor si anak dah banyak, tp takde tanda2 nak mengakhiri zaman bujang dlm masa terdekat. mak aku rilek je. abah je la kot yg agak gusar tgk anak dia blum ada tanda2 sudah dimiliki.

aku igt lagi mak slalu je ckp, "kalau dah sedia, kahwin. kalau tak, tunggu je la," haha. mak aku paling rileks soal kawin ni. takde la konsep mesti kawin sebelum umor 25thn ke, dah kwin mesti duduk kL ke, takde. mak paling tak banyak karenah soal kahwin.

mgkin sbb mak paham, nak kwin kene ada duit. tak byk, sikit mesti ada. mana nk upah tok kadi, nak buat majlis, dll.

abah plak? biler aku bg hint kata aku dah ada pilihan, abah lega. abah tak desak sruh kitorang kawin cepat. cuma abah takdelah gi jumpa kengkawan, tanya anak lelaki dia dah kawin ke blum. fuh! so la the desperate gamaknyer.

Insyaallah, pilihan aku diterima dgn baik oleh org tua aku. bb? sbb mak aku dl hampir2 tak dapat kawin dgn ayah aku. sbb? ayah aku takde "syed" kat nama dia. sedih kan? mgkin sbb tu mak abah bg kebebasan utk kami adik beradik berkahwin dgn pilihan masing2 selagi mana mereka yakin itulah yg terbaik utk anak mereka.

dan bila aku khabarkan kat org tua aku tentang si dia, mereka terima dgn hati terbuka. tarikh? time aku tanya dia last september, dia kata "tahun depan,". bila aku tanya lagi few days back, dia kata, "tahun depan, tahun depan," erk??

bertunang? buat masa ni, cukuplah dgn hati kami 'terikat' utk satu sama lain. cheeewah! ayat tak hingattt

dan alhamdulillah, mak abah & keluarga aku semuanya dah pun setuju dgn pilihan aku.


..dialah pilihan hatiku

moga aku juga menjadi pilihan hatimu

Ya Allah, tautkanlah hati-hati kami dengan tautkan cintaMu

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...