Monday, November 14, 2011

hobi terbaru

Wa... dah ada hobi baru!

hobi lama apa? hehe.. hobi yang masih "hidup" adalah membaca. All sorts of article aku suka baca. Even kertas surat khabar lama yang mak aku pakai buat tekap air kat lantai pun aku baca. Sampai abang aku suka ulang-suara "Aura suka baca buku, hari-hari dia baca buku,". hehe

Hobi terbaru? Surfing the net to get new recipes.. Takde lah hobi terbaru pun. Tapi sekarang sebelum balik kerja, mesti google jap resipi mudah + senang + cepat + berkhasiat dimasak. Nak buat mee goreng pun aku google tau! Ye lah.. sekarang dah ada suami.. Kalau dulu mak abah komen, sekarang suami pulak komen.

Beza komen dari mak / abah / suami :

"Sambal ni kene goreng lama lagi baru merah dia nampak macam sambal.. Kalau tak, nampak macam mentah.." - mak

"Anak abah buat masak asam ni ke?" - abah. Kalau aku buat, abah komen. Kalau mak buat, abah mesti peluk sambil cakap, "Mak kau masak, apa pun mesti sedap.." hehe

"Mee ni sedap dah, tapi kalau kurangkan minyak, mesti lagi sedap Yang. Eh.. saya tak komplen tau..Hehehe," - suami aku. Almaklumlah.. baru kawin, komen banyak-banyak nanti isteri dia kecil hati pulak.. hahaha

Harini nak masak apa ye?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...