Saturday, February 19, 2011

K.A.H.W.I.N.

K.A.H.W.I.N.

Apekah reaksi anda bila disebut mende yang 1 nih? Lain orang, lain penerimaannya. Ada orang tak suka nak sebut. Ada orang suka sangat nak menyebut. Aku? -_-'

Suka lahhhh. Ish ish. Corny bahh aku ni. Ngeh ngeh ngeh.

Nope, bukan menggatal. Nope, bukan mengada-ada.

Counting the days? Err.. Insyaallah. Semuanya masih dalam perancangan. Woh woh! Ayat kaverina! Wit wit.
Reaksi abah bila dengar/sebut pasal K.A.H.W.I.N. - "Ha... ni yang abah nak dengar ni.." hehe. Aku senyum je. Nope, bukan senyum gatal ye. Nak kata aku lah tu. Sekeh kang.

Dan bila tahun baru menjelma, soalan cepu cemas juga menjelma, tapi dalam versi yang telah "diperbaharui" :
"Eh zura, umor ko dah berapa?"
"Mak abah tak de tanya apa-apa ke?"

Aku menjawab dengan jawapan versi lama jugak :
"Zura baru 17 tahun ler.."
"Tanya apa ek?" - buat2 taktau lak aku nih..

Dan bila aku berbincang dengan sahabat tentang budget perkahwinan..
"Buat calculation sikit, pastu nanti tunjuk.." - ayat berbentuk arahan.
"Ok, dah siap nanti saya tunjuk" - ayat penyata A.K.A. ayat mendengar kata. hehehe - ada harapan buleh jadi isteri solehah? Insyaallah~

Response immediate family member:
"Bila? bila?"
"Wahhh. Tahniah.."
"Ye?? Bestnyer. Abis nanti dah kahwin duduk mana?"
"Kau nak baju merelip-relip tak? Nanti kakct mintak abang H belikan kat India," - wohhhh..nakkkkk!!
"Nak buat kat mana? Dewan ke? Rumah ke?"
"Kad kahwin dah tempah ke?" - hoho
"Bila dia nak datang merisik? Bagitau tarikh, aku amik cuti siap-siap," - hehe.
"Berapa hantaran 'abg ko' nak bagi?" - aiyakkk!

After all these feedback, what will you have in mind my response'll look like?
Alhamdulillah.. I'm happy to be me. Thank you, my sahabat dearie. But most of all, thanks to Allah the Almighty for everything.

Semoga Allah memberkati perancangan kita dan segalanya berjalan lancar.

p/s: aku tak boleh henti senyum. :)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...