Monday, June 21, 2010

Terliur..

Salam,

the other day, dalam aku sibuk membrowse fb, aku ternampak la status update kat member aku sorang ni. Kawan aku, A ni maksu dia ada buat side business buat kek, etc. Then yang menariknye, gamba yang dia put on her wall.

Cream Puff. Wahhh!! I've been looking for this bread for quite some time jugak la. Then dia ada buat plak. Aku nak buat boleh.. tapi.. err tak pe lah. Let the expert je buat. :)

Aku baru je order kat maksu dia. 1Box = 24biji = RM10! Cheap sale wooo! So aku mencari resipi untuk kegunaan aku dimasa hadapan. Dengan harapan suami aku (lepas kawin) akan suka hasil air tangan aku. wahhh! berangan tak hingattt!

Let us enjoy the "look" that make me droolinggggg

aku terliur

whoa! im lovin' it!



nak resipi? amik: credit to Mesra.net



Bahan-Bahan:
155 g tepung gandum
125 g marjerin
1 sudu teh gula pasir
3 biji telur (dipukul)
½ cawan air
Untuk intinya:
90 g gula aising ]
90 g marjerin ] dipukul
1 biji putih telur]
Cara:
Marjerin, gula dan air dimasak hingga mendidih. Masukkan tepung dan kacau rata-rata, kemudian masukkan telur kacau supaya tidak bergentel. Ambil 1 sudu besar adunan tepung dan letakkan ke atas dulang pembakar yang telah disapu minyak. Bakar hingga masak kemudian disejukkan. Buatkan sedikit lubang masukkan 1 sudu teh intinya.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...