Wednesday, January 12, 2011

Medical Leave a.k.a. MC

Pernah MC? Mesti ler.. ada pulak tanya soalan tak mencabar minda ni.

Nak dijadikan cerita, semalam terpaksa MC. Actually nak MC sebab aku sendiri rasa tak sihat, badan panas, selsema, ditambah lagi dengan batuk (ni gara-gara pergi kenduri kawin - minum air tak ingat donia).

Balik dari kenduri, makan panadol soluble segelas, baring. Lepas tu sahabat aku suruh pakai baju sejuk dan selimut. And I did. Petang tu demam kebah. Still, lidah terasa tawar. Makan apa pun takde rasa.

The next day, since I feel much better, makanya aku kerja macam biasa. Balik rumah pun still ok lagi tapi semakin larut malam, semakin panas. Then, my sahabat called, so aku menemani dia sambil menepek-nepek muka dengan toner. Hehehe.. nak cantik la katakan. Tak cantik takpe, asalkan kulit bersih..
Habis borak aku terus turun bawah, makan ubat demam lagi. Nampaknya kepanasan badan belum dapat ditawan kipas dengan kelajuan 1. Oh oh! Bad sign! Esok ada sebutharga nak kene siapkan. Jangan buat pasal azura!

So esoknya aku MC! Woh!!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...